Description
אומרים ש"ככה זו לא תשובה". אבל "ככה" היא תשובה נפוצה מאוד. למה אחד ועוד אחד שווה 2? "ככה". זו אקסיומה. גם מנהלים וחברי ארגון שואלים למה? למה המאמצים שלי להטמיע רוטינות, או טכנולוגיה חדשה, נושאים חרס? למה אין שיתוף פעולה לרעיון העסקי שאני מבקש להוביל? למה רעיונות חדשים זוכים להתנגדות אוטומטית?
אם בסופו של דבר, אתם מגיעים לתשובה "ככה זה פה", הרי שיתכן מאוד שהתשובה מצויה בסט האקסיומות שאנו מכנים תרבות ארגונית.
התרבות הארגונית היא סט התפיסות, האמונות והערכים, עליה נשען הארגון והיא משפיעה על הציפיות של חברי הארגון ודפוסי ההתנהגות הנאותים, היא מכוונת את יעדי הארגון, משפיעה על בחירתם של כיווני פעולה, ומנחה את ההחלטות של חברי הארגון ומנהליו (gregory,1983 ).
התרבות הארגונית מייצרת את מערכת החוקים והכללים הבלתי כתובים והבלתי מדוברים בארגון. מכאן לתרבות השפעה עצומה על הארגון, אופן התנהלותו והתנהגות חבריו, והיא עשויה לקבוע את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון עסקי.