Sela

מסלול משאבי אנוש

Description
תפקיד מנהל משאבי האנוש עובר תמורות רבות בשנים האחרונות, עד כדי הבחנה ברורה של שינוי תפיסתי את תוכן התפקיד ומהותו, חשיבותו האסטרטגית כלפי הארגון בהובלת תהליכים ארגוניים וההכשרה הנדרשת אליו. מנהל משאבי האנוש, אשר אמון על המשאב האנושי כגורם המרכזי להצלחת הארגון, חייב להיות בעל ראייה אסטרטגית, ארגונית ועסקית כדי למצוא ולהכשיר עובדים טובים יותר. מטרת המפגשים הינה להבין את המשמעות של השינויים בהגדרת התפקיד, ללמוד את הציפיות של בעלי העניין השונים בארגון ולהתנסות ביישום כלי העבודה החדשים. את המסלול ינחו מיטב המומחים בתחום משאבי האנוש, בעלי ניסיון עסקי עשיר בארגונים ישראליים וגלובליים. .
Intended audience
מנהלי משאבי אנוש בעלי תואר אקדמי או הכשרה מקצועית מנהלי משאבי אנוש שצמחו מתוך המערכת עד לאיוש התפקיד מנהלי משאבי אנוש וותיקים שרוצים להתאים עצמם למציאות החדשה אנשי פיתוח ארגוני אנשי פיתוח הדרכה מנהלי גיוס מנהלי רווחה מנחי קבוצות

Topics

הבנת התמורות והמגמות החדשות של עולם התעסוקה הגלובאלי
הגדרת התפקיד החדש
הפיכת המנהל לשותף אסטרטגי כמוביל שינויים המשקפים את החזון והמטרות של הארגון, תוך התייחסות לשלבים הבאים:
מתן פרספקטיבה רחבה במדיה החברתית בתחום הגיוס, פרקטיקה, איך לפנות לאנשים
מיתוג מקצועי ואישי ולבנות נוכחות, מיתוג מעסיק
Head hunting, איך להגיע למועמדים ספציפיים, טכניקות וטקטיקות, איך פונים אליהם ומתקשרים איתם, איך למשוך אותם
רכישת הכלים והביטחון לפעול נכון ולהגיע למועמדים בצורה אפקטיבית
חזון וערכים - האם ניתן לפתח ולמסד חזון וערכים בעולם משתנה?
המעבר מ"רווחה" ל- "תרבות ארגונית"
כיצד הערכים האישיים של כל עובד משפיעים על התרבות הארגונית?
יצירת שת"פ פנים וחוץ ארגוניים
חדשנות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה
תקשורת בינאישית גבוהה ומגוונת בעידן גלובאלי
הסרת מחסומים ופתרון בעיות
כישורי למידה
פתיחות וסקרנות
הכרה עם ניהול העיגול
הסבר כללי על עקרונות ניהול בעיגול ואיך ניתן להשתמש בו בארגון
יצירת מעגל החיבור - המשתתפים יעברו חוויה של מעגל חיבור
שימוש פרטי במעגל חיבור כפלטפורמה ליצירתיות וחדשנות
מהי חשיבה חיובית
הכרת מחסומי הפחד, זיהויים ואבחונם אצלנו ואצל העובדים
נטרול המחסומים
ניהול תהליכים ארגוניים בחשיבה חיובית
עידוד חשיבה חיובית כחלק מהתרבות הארגונית
חשיבה חיובית כבסיס לחדשנות ויצירתיות
מהו גישור?
גישור פנים ארגוני
אבחנה בין רצונות לצרכים כמפתח לפתרון קונפליקטים
הכרת שני סגנונות מרכזיים לניהול מו"מ המבוססים על שיתוף פעולה
בניית תהליך ראיון אפקטיבי, איסוף ושימוש נכון במידע המופק מהריאיון כבסיס לפיתוח העובד.
בניית תכנית לשימור העובד, מעגל השימור ומדדי ההצלחה בתהליך.
יצירת מנגנונים לזיהוי מוקדם של עזיבה
איזון בין החיים האישיים לחיים המקצועיים
(עבודה מהבית, Relocation) ניהול העובד בעידן הגלובליזציה
עולם ההדרכה- לאן?
איתור וזיהוי עובדים מקצועיים ואיכותיים עוד במהלך הריאיון ובתהליך הקליטה
שימור וטיפוח העובדים בעלי הפוטנציאל הגבוה במטרה לקדם אותם כבסיס איתן לארגון
הפיכת כל מנהל למאמן אישי ולמנטור עבור עובדיו
מהי חניכה, Mentoring?
מהו מודל החניכה?
תהליך החניכה - אפיון, זיהוי, תצפית, מתן כלים, משוב והתקדמות לשלב הבא.
תפיסת העובד כ- בר חניכה
המנהל כמנטור- שימוש מושכל של המנהל הידע עבור כל עובדיו
מה נדרש מהמנטור- העקרונות החניכה
מנהל מעצים - מהי העצמת עובדים? יתרונות ואתגרים בתהליכי העצמה
מפת העצמה ככלי לפיתוח עובדים
רתימת ההנהלה הבכירה
השתתפות בתהליך קבלת החלטות עסקיות
הקניית אחריות משותפת להצלחה
הנעת הארגון לקבלת שינוי ארגוני
הכרת מודל פרקטי

רוצה לדבר עם יועץ?

האם אתה בטוח שאתה רוצה לסגור את הטופס ולאבד את כל השינויים?